Державна податкова служба у Київській області

    За користування земельними ресурсами столичного регіону платники Київщини спрямували до бюджетів громад 1,4 млрд грн земельного податку

    За користування земельними ресурсами столичного регіону платники Київщини спрямували до бюджетів громад 1,4 млрд грн земельного податку. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Показник січня – листопада на 5% або 61 млн грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

     

    За наданою інформацією, юридичні особи сплатили 1,2 млрд грн з темпом приросту  6% або 63 млн грн додаткових для місцевої казни коштів. У свою чергу, фізичні особи забезпечили 220 млн грн.

    Найбільші суми казні територіальних громад сплатили землекористувачі Бучанського району – 307 млн грн, Броварського – 233 млн грн та Білоцерківського – 192 млн грн.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    До уваги платників, які застосовують РРО та/або ПРРО!

    Упродовж 2021 року при проведенні фактичних перевірок почастішали випадки встановлення фактів використання суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) з порушенням використання режиму програмування найменування підакцизних товарів (у т. ч. без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД).

    Так, лише протягом поточного року, в ході проведення фактичних перевірок, встановлено понад 590  випадків (у кожній другій перевірці) реалізації підакцизних товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального) без відображення в чеку коду УКТ ЗЕД, що в свою чергу спотворює визначення часток акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального, як у розрізі адміністративно-територіальних одиниць, так і в цілому по Україні.

    Нагадуємо, що пунктом 11 статті 3 Закону України від 06 липня 1996 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) встановлено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

    Реквізити фіскального касового чека на товари (послуги) визначено пунктом 2 розділу 2 Положення про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 (далі – Положення № 13).

    Згідно з абзацом восьмим пункту 2 розділу 3 Положення № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) має містити, зокрема, код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством).

    Тобто у розрахунковому документі, який створюється РРО при проведенні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів, має відображатися такий обов’язковий реквізит як «код УКТ ЗЕД».

    Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій, програмних реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів Державної податкової служби України затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.10.2020 за № 1744/22056 (далі – Вимоги № 1057 та Порядок № 1057 відповідно).

    Згідно з підпунктом 1.2 пункту 1 Порядку № 1057 система зберігання і збору даних РРО (далі – СЗЗД РРО) – загальнодержавна система, призначена для збору даних РРО та передачі цих даних до системи обліку даних РРО в ДПС за технологією зберігання і збору даних РРО для Державної податкової служби України.

    Технологія зберігання і збору даних РРО для ДПС – розроблена Національним банком технологія, погоджена ДПС. Технологія призначена для використання у СЗЗД РРО для ДПС.

    У свою чергу, відповідно до пункту 9.1. Порядку № 1057 передача даних РРО до серверу обробки інформації виконується згідно з регламентом, заданим у конфігурації РРО у форматі XML-документів, визначеному у протоколі передачі інформації.

    З урахуванням зазначеного та те, що код УКТ ЗЕД є обов’язковим реквізитом для підакцизних товарів, та, відповідно до Положення № 13, фактично є частиною назви товару, ДПС України повідомляє, що відповідно технології зберігання та збору даних РРО код УКТ ЗЕД передбачено розміщувати в структурі тегів <РР> з атрибутом для обов’язкових реквізитів.

    Не відображення суб’єктами господарювання в чеках РРО коду УКТ ЗЕД призводить не лише до застосування фінансової санкції до таких суб’єктів, у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі – 5100,0 грн), яка передбачена пунктом 7 статті 17 Закону № 265, але й суттєво впливає на зарахування акцизного податку до загального фонду відповідних бюджетів.

    Так, відсутність в чеках РРО коду УКТ ЗЕД при роздрібній торгівлі пальним суттєво впливає на зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування (територіальних громад), за рахунок бюджетів яких щороку покривається незабезпеченість освітньої субвенції для виплати заробітної плати педагогічному персоналу загальноосвітніх шкіл, утримання закладів охорони здоров’я (у т. ч. в віддалених населених пунктах сільської місцевості), а також фінансування інших повноважень, які делеговані органам місцевого самоврядування.

    Разом з тим, зазначаємо, що Верховною Радою України 30.11.2021 прийнято законопроект № 5600, яким з 2022 року змінюється механізм справляння акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі – акцизний податок з роздрібного продажу тютюнових виробів), а саме переноситься на виробників та імпортерів обов’язок сплати 5% акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів, який на сьогодні сплачують суб’єкти роздрібної торгівлі.

    Одночасно законопроектом «про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів» (реєстр. № 5719) пропонується змінити механізм зарахування та розподілу надходжень акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між територіальними громадами, який передбачає пропорційний розподіл акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між територіальними громадами в залежності від вартості реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі на відповідній території на основі даних РРО/ПРРО. При цьому ДПС буде щомісячно визначати частки для зарахування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та оприлюднювати їх на своєму офіційному порталі.

    Враховуючи викладене, Головне управління ДПС у Київській області вкотре наголошує на необхідності дотримання суб’єктами господарювання вимог Закону №265, зокрема, в частині проведення розрахункових операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Транспортний засіб за договором доручення перейшов у користування до іншої особи: чи виникає об’єкт оподаткування ПДФО?

    Головне управління ДПС у Київській області роз’яснює, що за договором доручення одна сторона - повірений зобов’язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони - довірителя певні юридичні дії. Правочин, вчинений повіреним, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов’язки довірителя.
    Таким чином, безпосередньо за фактом нотаріального посвідчення договору доручення, наприклад, права користування або розпорядження рухомим майном, не відбувається перехід права власності на об’єкти від повіреного до довірителя і не виникають обставини для оподаткування, тобто, немає об’єкта оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

    У разі передачі права користування та розпорядження майном фізичною особою - власником майна (довірителем) на підставі доручення іншій особі, право власності на майно лишається незмінним, тобто не здійснюється відчуження майна і право розпорядження власністю залишається за довірителем - власником. Для того щоб відбулася зміна власності, необхідною умовою є вчинення обумовленого правочину повіреною особою відповідно до змісту доручення чи змісту договору довіреності - ст. 1003 Цивільного кодексу України.

    Отже, оскільки за фактом нотаріального посвідчення договору доручення права користування чи розпорядження рухомим майном не відбувається перехід власності на об’єкт від довірителя до повіреного, то обставин для оподаткування при передачі рухомого майна не має.

    Проте, у разі відчуження рухомого майна повіреною особою (коли відбувається перехід права власності) оподаткування доходу, отриманого довірителем від такого відчуження здійснюється у порядку, визначеному ст. 173 Податкового кодексу України.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    ФО, яка зареєстрована як підприємець та провадить незалежну професійну діяльність, обліковується як ознакою провадження НПД

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема, фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

    Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється на підставі заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ (заява за формою № 1-ЄСВ), яка подається протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.

    У разі зміни даних про платника єдиного внеску до контролюючого органу подається заява за ф. № 1-ЄСВ з приміткою «Зміни». До заяви додаються завірені копії документів, що зазнали змін.

    ФО, яка зареєстрована як підприємець та провадить незалежну професійну діяльність обліковується в контролюючому органі як фізична особа - підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

    Така ознака встановлюється на підставі поданих до контролюючого органу за місцем проживання заяви за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копії документа, що підтверджує право ФО на провадження незалежної професійної діяльності, або відомостей (даних) відповідного уповноваженого органу чи реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, або заяви та документів, поданих відповідно до п.п. 4 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    ФО - власник коштів, розміщених на депозитному банківському рахунку, з яких не сплачені в повному обсязі податки і збори, має можливість задекларувати такі кошти, подавши Декларацію та сплативши збір з одноразового добровільного декларування

    Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування - особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.

    Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі - об’єкти декларування) можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, які належать декларанту на праві власності (у тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи (п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

    У разі якщо фізична особа володіє коштами, які розміщені на депозитному (вкладному) банківському рахунку, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування, то така особа має можливість задекларувати такі кошти шляхом подання Декларації та сплатити збір з одноразового добровільного декларування за відповідною ставкою.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Розрахунковий документ РРО/ПРРО

    Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що згідно з ст. 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 265) розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом № 265, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним РРО, чи заповнений вручну.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    З 01 січня 2022 року: зміни у розмірах податків та внесків для ФОП та в застосуванні РРО/ПРРО

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України «Про державний бюджет України на 2022 рік» ухвалено розмір мінімальної заробітної плати 6500,0 грн. та прожитковий мінімум для працездатних осіб - 2481,0 грн.

    Відповідно до цих сум зміняться розміри єдиного соціального внеску та ставки єдиного податку, які сплачуватимуть ФОП  з 01 січня 2022 року:

    ФОП І групи - ЄСВ становитиме 1430,0грн. на місяць (22%  розміру мінімальної заробітної плати), єдиний податок – 248,1 грн. на місяць (не більше 10% прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2022 року);

    ФОП ІІ групи - ЄСВ становитиме 1430,0грн. на місяць (22% розміру мінімальної заробітної плати), єдиний податок – 1300,0 грн. на місяць (20%  мінімальної заробітної плати станом на 01 січня 2022 року);

    ФОП ІІ групи -ЄСВ становитиме 1430,0грн. на місяць (22% розміру мінімальної заробітної плати), єдиний податок – 5% доходу або 3% доходу та ПДВ.

    Нагадуємо, що  з 01 січня 2022 року всі ФОП – платники єдиного податку ІІ-ІУ груп, незалежно від виду  діяльності  та рівня доходів мають використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО або ПРРО) при здійсненні розрахункових операцій.

    Подбайте заздалегідь про придбання та реєстрацію касового обладнання, а також про навчання персоналу, який його використовуватиме.

    Здійснення розрахункових операцій без проведення їх через РРО/ПРРО загрожує штрафом  у розмірі 100% вартості проданої продукції, а у разі фіксації  повторного порушення - 150% вартості проданої продукції.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    З Реєстром платників єдиного податку можна ознайомитись у Електронному кабiнеті

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що у Електронному кабiнеті (у відкритій та приватній частинах), розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, платники податків мають доступ, до сервісу «Реєстр платників єдиного податку».

    Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (КЕП), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

    Щоб перевірити дані про дату обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником податків, або дату виключення з реєстру платників єдиного податку, достатньо здійснити пошук за податковим номером  чи серією та номером паспорта, або найменуванням/ПІБ платника податків.

    Інформація про юридичних осіб – платників єдиного податку ІУ групи у відкритій та приватній частинах Електронного кабінету відсутня. Набори даних про юридичних осіб – платників єдиного податку ІУ групи оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС окремим файлом від основного Реєстру платників єдиного податку у форматі xlsx за посиланням: Головна/Відкриті дані/Реєстр платників єдиного податку.

    У даному реєстрі не зазначається ставка єдиного податку для платників ІУ групи юридичних осіб, оскільки відповідно до п. 293.9 ст. 293 Податкового кодексу України, ставка єдиного податку для платників ІУ групи встановлюється залежно від категорії (типу) земель, їх розташування.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Порядок видачі довідки нерезиденту про сплачений ним податок в Україні

    Головне управління ДПС у Київській області інформує, що процедура видачі довідки за затвердженою формою особі (юридичній або фізичній), яка не є резидентом та отримує доходи з джерелом їх походження з України визначена Порядком видачі довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.12.2012 №1264, зареєстрованим у Мін`юсті України 24.12.2012 за № 2155/22467.

    Довідку видає орган ДПС за місцезнаходженням (місцем проживання) резидента або постійного представництва нерезидента, що здійснює на користь нерезидента будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України.

    Довідка чи обґрунтована відмова у її видачі видається на бланку органу ДПС за підписом керівника органу ДПС протягом 5 робочих днів від дати одержання письмового звернення нерезидента або уповноваженої ним особи.

    Письмове звернення нерезидента про надання довідки надсилається до відповідного податкового органу безпосередньо або через особу, яка здійснює на користь нерезидента виплату доходів з джерелом їх походження з України, або через уповноважену особу, яка повинна підтвердити свої.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Ставки податку на нерухоме майно

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України «Про державний бюджет України на 2022 рік» ухвалено розмір мінімальної заробітної плати 6500,0 грн. та прожитковий мінімум для працездатних осіб - 2481,0 грн.

    У зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати зростає розмір ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, - оскільки Податковим кодексом передбачена загальна ставка податку не більше, ніж 1,5% розміру  мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня  звітного (податкового) року, то у 2022 році її розмір  становитиме 97,50 грн. за 1 квадратний метр бази оподаткування.

    Нагадаємо, що податком на нерухомість обкладається площа, що знаходиться у власності фізичної особи та перевищує для квартири 60,0 кв. м, та  120,0 кв.м для приватного будинку.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Де платнику дізнатись про реквізити рахунків для сплати податків, зборів, ЄВ та інших платежів до бюджету

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що для своєчасного інформування  платників податків щодо реквізитів бюджетних/небюджетних рахунків, відкритих Державною казначейською службою України, вони розміщуються в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/ та на субсайтах відповідних територіальних органів ДПС. Так реквізити бюджетних/небюджетних рахунків для платників податків Київщини розміщені на субсайті ГУ ДПС у Київській області за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/okremi-storinki/arhiv2/447490.html

    Також для платників податків функціонує електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.

    ГУ ДПС у Київській області

    Як оподатковуються ПДФО дивіденди, нараховані ЮО – резидентом на користь ФО

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи, – тобто, доходи, отримані, зокрема, у вигляді дивідендів .

    Звертаємо увагу, що доходи у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, які нараховує резидент - платник податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування), оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

    Доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються за ставкою 9 %. 

    Дивіденди, нараховані платнику за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих, або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, що перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, для цілей оподаткування прирівнюються до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням, - тобто, оподатковуються за ставкою 18%.

    ГУ ДПС у Київській області

    Приміщення, що не є акцизними складами

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що не є акцизними складами такі приміщення:

    а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

    б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

    Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

    в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

    г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

    ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару – абз.4  п.п.14.1.6 п.14.1 ст.14 ПКУ.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    Заповнення заголовної частини податкової накладної при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг особам, не зареєстрованим платниками ПДВ

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що при складанні податкових накладних при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг особі, не зареєстрованій платником ПДВ  у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається відповідний тип причини.

    Так, у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник податку,  а також у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій зазначається тип причини: «02» - складена на постачання неплатнику податку; «03» - складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку; «07» - складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України; «11» - складена за щоденними підсумками операцій.

    Якщо відбувається постачання товарів/послуг покупцю, не зареєстрованому як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер (далі – ІПН) «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється, поле «код» не заповнюється.

    При здійсненні операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначається найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «300000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

    Якщо відбуваються операції з постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником податку, у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» відображається умовний ІПН «400000000000», а в рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

    ГУ ДПС у Київській області

    Документи, які необхідно надати для отримання ліцензії на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах

    Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що ліцензії на виробництво рідин, які використовуються в електронних сигаретах, видаються, призупиняються та анулюються ДПС України.

    Для отримання ліцензії на право виробництва рідин, що використовуються в електронних сигаретах, суб’єкт господарювання подає до ДПС заяву, до якої додається документ, який підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

    У такій заяві зазначаються:

    - найменування суб’єкта господарювання,

    - код ЄДРПОУ (для фізичних осіб - суб’єктів господарювання - прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);

    - адреса місця виробництва рідини, що використовується в електронних сигаретах.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    З 01 січня 2022 року всі ФОП - платники єдиного податку ІІ-ІУ груп, незалежно від виду діяльності та рівня доходів мають використовувати РРО/ПРРО

    Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що  з 01 січня 2022 року всі ФОП - платники єдиного податку  ІІ-ІУ груп, незалежно від виду діяльності  та рівня доходів мають використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО або ПРРО) при здійсненні розрахункових операцій.

    Варто заздалегідь подбати про придбання та реєстрацію касового обладнання, а також про навчання персоналу, який його використовуватиме.

    Здійснення розрахункових операцій без проведення їх через РРО/ПРРО загрожує штрафом у розмірі 100% вартості проданої продукції, а у разі фіксації повторного порушення - 150% вартості проданої продукції.

    ГУ ДПС у Київській області

     

    За період січень-листопад платники столичного регіону сплатили 2,2 млрд грн податку на прибуток

    За період січень-листопад платники столичного регіону сплатили 2,2 млрд грн податку на прибуток. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Зокрема, вона зазначила, що підприємства збільшили відрахування до Державного бюджету на 34% порівняно з відповідним періодом минулого року. Додатково казна отримала 563,5 млн грн.

    Найбільші суми податку на прибуток сплатив бізнес Бучанського району – 726 млн грн, Бориспільського та Броварського – 417 млн грн та 395 млн грн відповідно. 

    Водночас повідомляємо, що до форми Податкової декларації з  податку на прибуток підприємств внесено зміни, а саме:

    - рядок 10 «Особливі відмітки» заголовної частини Декларації доповнено позицією «інвестора із значними інвестиціями». Зазначена відмітка проставляється платниками податку, які застосовують передбачені п.55 підрозд.4 розд. XX Податкового кодексу України особливості оподаткування прибутку підприємства інвестора із значними інвестиціями при виконанні спеціального інвестиційного договору, укладеного відповідно до Закону України від 17.12.2020 року №1116-IX «Про державну підтримку інвестиційних проєктів із значними інвестиціями в Україні». Для зазначених платників новими рядками за кодами 03.1 та 03.2, які призначені для відображення коригувань по контрольованим операціям, доповнено основну частину Декларації та Додаток BП до Декларації;

    - відкориговано формулу для розрахунку об’єкта оподаткування податком на прибуток у рядках 04 Декларації та Додатка BП до Декларації;

    - передбачено обов’язковість подання платниками податку на прибуток, які зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність, аудиторського звіту у складі додатків форм фінансової звітності, та проставлення відповідної позначки про його подання. Така позначка проставляється у разі подання річної Декларації разом із двома основними формами (Баланс, Звіт про фінансові результати), а не лише при безпосередньому подані такого аудиторського звіту разом з повним комплектом фінансової звітності.

    Довідково повідомляємо, що Наказ №601 опублікований  17.12.2021 у виданні Офіційний вісник України за №96.

    ГУ ДПС у Київській області

    © 2024 Бучанська Районна Рада